onsdag 2 mars 2016

Hångel med utvecklingspotential

Numera kan jag kalla mig hångelexpert. Ja, du läste helt rätt: hångelexpert! Inte som i expert på att hångla, utan som expert på att få till lite hederligt hångel med praktiskt taget vem jag vill. Jag har läst Boken. Här har jag vandrat större delen av mitt liv utan att ha den minsta aning om denna ovärderliga bok med 168 tips på hur man går från osynlig till att hångla med den man vill. Henrik Fexeus: "alla får ligga" - en handbok i social kompetens. Skratta på! Jag lär vara den som skrattar högst, råast och sist. Nu har jag sett ljuset... Ser framemot nästa barhäng när jag avslappnat, avväpnande och full av charm sätter klorna i någon liten läckerbit som jag har spanat in. Efter denna fantastiska läsupplevelse känner jag mig farligt oövervinnerlig. Klarar jag av att hantera denna hångelhybris som drabbat mig? Bra fråga....

Allvarligt talat så är den en rolig liten bagatell att läsa och faktum är att jag faktiskt redan praktiserar det mesta av det Fexeus försöker få oss att göra när vi mäter våra sociala förmågor i hångelzonen. Ett, sedan lång tid tillbaka, gediget intresse för kroppsspråk och ickeverbal kommunikation har uppenbarligen fått mig att undermedvetet arbeta med dessa subtila faktorer inom förförelsekonsten. Själva flirtandet och den första kontakten med okända besvärar mig inte ett dugg. Det är när motparten börjar visa ett för stort intresse som jag väljer att retirera. Det lilla problemet är ju ganska avgörande om man nu är ute efter lite hederligt hångel. Bättre fly än illa hångla är ju inte något av våra vanligaste ordspråk precis och solohångel är inte riktigt min melodi. Det är således i slutfasen som jag har förbättringsmöjligheter. Utan att vara alltför drastisk skulle jag kunna sträcka mig till att jag har en utvecklingspotential här på i runda slängar 100 %. Inte illa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar