tisdag 3 november 2015

Spännande tisdag - fortsättning följer

Tisdag. Ledig. Inte av någon särskilt rolig anledning, utan därtill nödd och tvungen kan man väl säga. Äntligen var det tänkt att det grekiska avloppet skulle bli så där svenskt och totalt fungerande igen. Som avtalat klockan 8 i morse gled Avloppsjouren in på gatan. En ung kille med bakåtvänd keps klev ur bilen och presenterade sig som Tim. Trots sin unga ålder kändes han trygg och stabil. Så dum man känner sig när man har hantverkare i huset! Det går inte att slappna av och göra något meningsfullt och trots att jag vet att jag inte kan göra ett dugg eller bidra med mer än glada tillrop, så kan jag inte sitta still. Tim gjorde vad han kunde, men kom liksom inte fram till själva huvudgrejen - att fräsa bort rötterna - eftersom det tydligen var massor av grus i avloppsröret och hans bil klarade inte av att suga upp allt detta grus utan nu måste de komma med en större bil i morgon. Något som kan ta hela dagen. Eller till och med två... Han är dock helt säker på att de på ett eller annat sätt ska fixa detta. "Oroa dig inte!" var det sista han sa innan han körde i väg. Och faktiskt släppte jag oron där och då. Det ligger ju inte i mina händer att fixa detta. Jag får betala, men någon annan fixar. Gött!

Mina planer på att få en massa nyttigt gjort tog snabbt slut. Mitt eget fel att jag började läsa Jens Lapidus STHLM Delete...en stunds trädgårdsarbete "hann" jag med, men jag har glömt att äta, knappt druckit något och det där med ett konditionspass försvann i takt med att jag drogs in i Stockholms undre värld och advokatyrkets spännande vardag. Vad jag vill känna att mitt arbete gör skillnad! Inte bara för mig, utan även för någon annan...

Denna tämligen inaktiva dag avslutades med att jag åkte till däckfirman för att sätta på vinterdäcken. Känns lite larvigt med tanke på den milda hösten, men man vet aldrig när kylan slår till. Åker till däckfirman i min Renault och kommer hem i en Hyundai (tror jag...). Killen som kör in bilen vevar ner vänster framruta och sedan går det inte att få upp den igen. Tur att det hände där! Nu får jag köra lånebil till detta är fixat. Spännande... Gissa om jag är glad att de hade en med manuell växellåda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar