måndag 9 juni 2014

AGH- Anonym GetingHatare. Det är jag inte...

Jag erkänner! Jag ÄR en tämligen oanonym hatare av randiga, surrande stridsplan. Getingar alltså! Det är få saker i naturen som jag tycker är så onödiga som dessa randiga fridstörare. De borde förbjudas. Utrotas! Försvinna från jordens yta! JA!! Jag vet att de håller efter skadedjur och gör lite nytta bland andra onödiga fän och fån i trädgården (om vi nu ska hålla oss till min lilla plätt på jorden), men det räcker inte för mig. Rent förnuftsmässigt kan jag titta på de där onödigheterna och tänka: "nananana, jag är mycket större!". Men det är som de små odjuren känner på sig att jag egentligen tänker: "OMG! (det betyder Oh, My God! om någon undrar). Vilken gigantisk flygande randig sak med gadd som en harpun!! Jag springer in och stänger dörrar och fönster". Det blir väldigt varmt kan jag meddela...

En geting kanske inte gör en sommar. Men den förstör definitivt sommaren!

Och då är det inte ens sensommar när de är så där äckligt påträngande och gärna vill umgås på en... För egen del räcker det med att ha dem surrande. Jo, jag hör skillnad på surren. Humlor är lite mer "humhumiga", bin småsurrar, flugor är mest irriterande irrationellt surrandes, mygg surrar inte - mygg inar. Getingar däremot! De har en speciell diskant och en bas i sitt surrande. Lite så där hotande ni vet - "MOAHAHAHA jag sticks och har jag tur är du allergisk"... Bara det att man måste stickas först en gång och sedan en gång till för att veta om man är allergisk. Getingstick gör ont. Getingstick är en näradöden- upplevelse! Hade jag fått bestämma någonting av vikt i världen så hade getingar - i alla former och storlekar utplånats. Så mordisk är jag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar