måndag 31 oktober 2011

Halloween

I dag är det halloween. En helg jag är lite kluven inför. I mitt tycke är det väl amerikanskt, men samtidigt tilltalas jag av det festliga med maskerad, påhitt, pumpor och möjligheten att anordna fest med ett riktigt härligt tema. Vi har haft två mycket söta små monster som gick "Bus eller godis". Min äldste son öppnade dörren när de ringde på och stod sedan och bara stirrade på dem ett par minuter utan att säga ett ord. De började skruva lätt oroligt på sig efter ett tag, men lyckades kraxa fram ett ynkligt bus eller godis. Så klart de fick godis - det sista som fanns hemma - bra för min obefintliga midja (alternativt allt för befintliga midja).
På tal om halloween fest var det en nästan surrealistisk känsla att vistas i lärdomsstaden Lund i lördags kväll. Ur den täta dimman utkristalliserades spöken, skelett, häxor och kor; studenter på väg till fest. Dom kyrkan skymtades som en stor stenkoloss i dimman och det lyste bara i ett fåtal av tornfönstren. lite Känslan att befinna sig i en film noir upptagning var överväldigande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar