söndag 24 juni 2012

En bra helg!

Så skönt det är med tre dagars helg! Och så mycket man lyckas uträtta! Igår klipptes ligusterhäcken nästan helt klar, men den sidan som är mot gatan måste klippas med maskinkraft för att bli bra. Det har tidigare varit ett snudd på ogenomträngligt buskage på den sidan, men förra sommaren bestämde sig kommunen att ta bort den anskrämliga slysamlingen (vilket jag är mycket tacksam för!), men det betyder ju att några ytterligare kvadratmeter har tillkommit. Min svärfar planerade att komma och ta tag i det i eftermiddags, men vädrets makter; läs hällregn(!) fick honom på andra tankar. Räknar med att han kommer att fixa det så snart vädret tillåter. En mer energisk och arbetsvillig än denne snart 81-årige yngling får man leta efter! Utomhusarbete var det således inte tal om denna söndag. Träningsvärken från gårdagens hårda trädgårdsarbete kämpades bort på gymmet i förmiddags - vill inte tänka på hur det kommer att kännas i morgon...- och energin som jag haft under dagen resulterade att hela huset dammsugits och alla golv våttorkats. Gäller att lägga ribban nu när sönerna ska vara ensamma en vecka! De har ju hotat med fest varje dag...
Efter väl förrättat dagsverke satte jag mig tillrätta med en stor kopp kaffe och tittade på An Education. En riktigt bra film, som visar på hur svårt det är att vara ung och naiv när det uppenbarar sig betydligt roligare livsalternativ än de som  livet hittills uppvisat.
Efter en luguber måltid på rester fick jag tummarna loss och skriva minnesanteckningar från ett möte på jobbet. Bättre sent än aldrig...Med tanke på att morgondagen är den sista arbetsdagen före semestern, så gäller det att jobba undan alla liggande energitjuvar.

Kvällen ägnas nu åt kvartsfinalen mellan Italien och England där hoppet, så klart!, står till Italien. Match och orolig väntan på sönerna, som körde till Liseberg i sällskap met två kompisar i morse. Vänjer mig nog aldrig vid oron när de är ute på vägarna! Allt detta regn och fyra testesteronstinna ynglingar på motorvägen en av de mest trafiktäta söndagarna på året. Nä, någon sömn blir det inte förrän de är hemma i sina sängar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar