fredag 15 juni 2012

Åter till vardagen!

En evighet sedan jag hade tid att skriva något i bloggen. Eller att göra någonting förutom fixa och dona inför yngste sonens bal och student. Jisses, vad man lägger ner pengar, tid, ork och energi för dessa få timmars glädje! Jag hoppas att "Huvud-Persson" uppskattade ansträngningarna (även om ligusterhäcken förblev oklippt och gräsmattan definitivt inte var prunkande grön med kantskurna avslut mot rabatterna)! Precis som vid äldste sonens student trodde jag att det skulle bli oväder lagom till utsparken. Himlen bakom oss var mörkgrå, men som tur var gick det precis öster om oss. En härlig kväll, om än lite småkylig. Värmen lyser fortfarande med sin frånvaro, men det blåste inte och framför allt så regnade det inte!
Buffé beräknad till 80 personer och även om det verkade som om alla åt rejäla portioner, så har man ju mat kvar för ett helt regemente eller åtminstone en studentskiva till! Ni som fortfarande har studentfixandet framför er får här ett tips: Planera för ett visst antal och gör till hälften; precis samma princip som gäller vid packning. Lätt som en plätt! I teorin åtminstone...Men nu är det slut för min del - lagom tills jag har fått rutin på det hela...Kanske jag skulle bli studentkoordinator?!?
Jag har inte gymmat på två veckor på grund av en envis infektion, som nu har brutit ut i form av flera munsår, lätt feber och en förlamande trötthet. Hoppas att det släpper snart för det är ganska enerverande att känna hur den muskulatur som byggts upp, sakta försvinner i korrelation med antal dagar utan träning. Och jag som hade tänkt mig ett vältränat, slimmat fodral lagom till semestern. Tänk om, tänk rätt!
Det får bli ett kort inlägg - en stor hög med läslektyr väntar! Även den biten har åsidosatts...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar